Pacjent ma prawo do:
- świadczeń zdrowotnych odpowiadających wymaganiom aktualnej wiedzy medycznej,
- informacji o swoim stanie zdrowia,
- zachowania w tajemnicy, przez osoby udzielające świadczeń zdrowotnych, informacji związanych z pacjentem, w szczególności z jego stanem zdrowia,
- wyrażenia zgody albo odmowy na udzielanie świadczeń zdrowotnych,
- zgłaszania działań niepożądanych produktów leczniczych,
- poszanowania intymności i godności, w szczególności w czasie udzielania świadczeń zdrowotnych,
- dokumentacji medycznej dotyczącej stanu zdrowia oraz udzielonych świadczeń zdrowotnych,
- zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza,
- poszanowania życia prywatnego i rodzinnego,
- opieki duszpasterskiej,
- przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie.
Podstawa: Aktualna Ustawa o Prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta:
Ustawa dostępna w dyżurce pielęgniarek
Ze względu na badania naukowe oraz dydaktykę prowadzoną na terenie Szpitala, Pacjent ma prawo do:
- nie wyrażenia zgody na badanie przeprowadzane przez kształcących się lub w ich obecności,
- nie wyrażenia zgody na udział kształcących się w obchodzie lekarskim,
Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta
mgr Beata Smarzyk
Przyjmuje interesantów w poniedziałki
w godz. 08:00 – 09:00
Budynek administracji, II piętro, pokój 200
tel. 42 67 76 884 tel.
Rzecznik Praw Pacjenta
Bartłomiej Łukasz Chmielowiec
ul. Młynarska 46, 01-171 Warszawa,
fax: (22) 506-50-64
www.gov.pl/web/rpp kancelaria@rpp.gov.pl
Telefoniczna Informacja Pacjenta:
800 – 190 – 590
(połączenie bezpłatne z tel. stacjonarnych
i komórkowych)
czynna pn. – pt. w godz. 8.00 – 18.00
Pacjent ma obowiązek przestrzegania zasad określonych w regulaminie Oddziału, a w szczególności:
- stosowania się do wszystkich zaleceń i wskazówek personelu medycznego,
- nie opuszczania w trakcie hospitalizacji terenu Szpitala bez wyraźnej zgody lekarza prowadzącego leczenie lub lekarza dyżurnego,
- przestrzegania bezwzględnego zakazu spożywania alkoholu oraz palenia tytoniu (w tym papierosów elektronicznych )na terenie Szpitala,
- przestrzegania zasad obowiązujących na terenie Szpitala,
- przestrzegania kultury, czystości osobistej, higieny i porządku w sali chorych,
- odpowiedzialności za powierzone rzeczy szpitalne i uszanowanie mienia szpitalnego,
- zachowania respektującego prawa innych pacjentów do spokoju,
- używania odbiorników radiowo-telewizyjnych za zgodą pozostałych pacjentów, których spokój może zostać zakłócony,
- nie wnoszenia sprzętu elektrycznego (sprzęt radiowo-telewizyjny, czajnik, żelazko itp.), wymagającego podłączenia do zewnętrznego źródła zasilania (gniazdka elektryczne).
- Pacjent jest współodpowiedzialny za zachowanie osób go odwiedzających.
- O wypisie pacjenta przed zakończeniem procesu diagnostyczno – terapeutycznego z powodu rażącego naruszenia regulaminu danego oddziału decyduje Dyrektor na wniosek właściwego Kierownika Oddziału.
- Korzystanie przez pacjentów z telefonów komórkowych powinno się odbywać w sposób nie stwarzający uciążliwości dla innych pacjentów. Z telefonów komórkowych nie wolno korzystać w czasie obchodów lekarskich oraz w czasie trwania ciszy nocnej.
- Pacjent nie ma prawa zażywać samowolnie leków w czasie pobytu w Szpitalu bez zgody lekarza.
- Pacjent jest obowiązany udzielać w trakcie wywiadu lekarskiego lub pielęgniarskiego pełnej
i prawdziwej informacji o swoim stanie zdrowia. - Szpital nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikłe z zatajenia bądź udzielenia nieprawdziwej informacji, co do istotnych spraw dotyczących zdrowia pacjenta.
Za przedmioty zatrzymane przez pacjenta w sali chorych i zaginione, a także za przedmioty wartościowe pozostawione w magazynie ubrań, Szpital nie ponosi odpowiedzialności.
Łódź, dnia 14.02.2021 r.