Skargi i wnioski

 

PROCEDURA POSTĘPOWANIA PRZY ZGŁASZANIU SKARG I WNIOSKÓW DOTYCZĄCYCH USŁUG MEDYCZNYCH ŚWIADCZONYCH  PRZEZ
UNIWERSYTECKI SZPITAL KLINICZNY NR I IM. N. BARLICKIEGO W ŁODZI

Pacjenci Szpitala mogą składać skargi oraz wnioski za  pośrednictwem:

  1. Łódzkiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia
  • Osobiście: Targowa 35, 90-043 Łódź wt.: 8:00-17:00, pn.-pt.: 8:00-16:00
  • Listownie: Kopcińskiego 58, 90-032 Łódź,
  • za pomocą poczty elektronicznej: kancelaria@nfz-lodz.pl

Skargi i wnioski zgłaszane za pomocą poczty elektronicznej muszą być opatrzone podpisem  elektronicznym lub muszą zawierać imię, nazwisko i adres wnoszącego. Skargi niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu wnoszącego pozostawiane są bez rozpoznania

  • ePUAP: /g2sl or6i3h/SkrytkaESP
  • ustnie do protokołu
  1. Uniwersytetu Medycznego w Łodzi
  2. Ministerstwa Zdrowia
  3. Biura Rzecznika Praw Pacjenta

Rzecznik Praw Pacjenta Pan Bartłomiej Łukasz Chmielowiec

  • Osobiście: ul. Płocka 11/13, 01-231 Warszawa pn.: 9:00-18:00, wt.-pt.: 9:00-15:00
  • Listownie: ul. Płocka 11/13, 01-231 Warszawa
  • Infolinia 800 190 590
  • Fax: 22 506-50-64
  • Mail: kancelaria@rpp.gov.pl
  • ePUAP: /RzPP/skrytk
  1. Szpitala:

Pełnomocnik ds. Praw PacjentaPielęgniarka Naczelnamgr Beata Smarzyk
powołany Zarządzeniem Wewnętrznym nr  20/2021 z dnia 06.07.2021r. Pełnomocnik przyjmuje interesantów: w poniedziałki w godz. 8:00 – 9:00, budynek administracji, II piętro, pokój nr 200, tel. 42 677-68-84

Kierownik Działu Organizacji i Nadzoru – mgr Agnieszka Kamińska 
Członek Zespołu Etycznego powołany Aneksem nr 4 do Zarządzenia  Wewnętrznego nr 21/2009 z 16.07.2009r.
Kierownik przyjmuje interesantów: w środy w godz. 8:00 – 9:00,w piątki godz.14:00-15:00, budynek administracji , I piętro, pok. 105, tel. 42 677-66-08

  1. Bezpłatnej infolinii Telefoniczna Informacja Pacjenta – 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu 800 190 590

Zasady rozpatrywania skarg i wniosków:

  • Kopia skargi (wniosku) złożonej i zarejestrowanej w określonej instytucji wraz z pismem przewodnim trafia do Dyrekcji Szpitala, celem zapoznania się z jej treścią i wyjaśnienia zawartych w niej zarzutów. Korespondencja przychodząca do Szpitala zostaje w sposób określony w Instrukcji Kancelaryjnej zarejestrowana w dzienniku korespondencyjnym i przekazana do wglądu  i dekretacji do Dyrekcji
  • Po dekretacji Dyrekcji Szpitala, korespondencja dotycząca skargi (wniosku) zostaje przekazana zgodnie z dekretacją do właściwej komórki organizacyjnej, celem udzielenia wyjaśnień, zebrania informacji i sporządzenia odpowiedzi na skargę.
  • Stanowisko Szpitala wyrażone na piśmie zostaje przesłane do właściwej instytucji, za pośrednictwem której wniesiono skargę (wniosek) oraz do autora
  • Rada Społeczna Szpitala dokonuje okresowej analizy skarg i wniosków wnoszonych przez osoby korzystające ze świadczeń medycznych Szpitala z wyłączeniem spraw podlegających nadzorowi
  • Organ założycielski  corocznie  jest  informowany  o  ilości skarg  i  wniosków złożonych  do   Szpitala i sposobie ich rozpatrzenia

Aktualizacja dnia 09.11.2022 r.