PROCEDURA POSTĘPOWANIA PRZY ZGŁASZANIU SKARG I WNIOSKÓW DOTYCZĄCYCH USŁUG MEDYCZNYCH ŚWIADCZONYCH PRZEZ
UNIWERSYTECKI SZPITAL KLINICZNY NR I IM. N. BARLICKIEGO W ŁODZI
Pacjenci Szpitala mogą składać skargi oraz wnioski za pośrednictwem:
- Łódzkiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia
- Osobiście: Targowa 35, 90-043 Łódź wt.: 8:00-17:00, pn.-pt.: 8:00-16:00
- Listownie: Kopcińskiego 58, 90-032 Łódź,
- za pomocą poczty elektronicznej: kancelaria@nfz-lodz.pl
Skargi i wnioski zgłaszane za pomocą poczty elektronicznej muszą być opatrzone podpisem elektronicznym lub muszą zawierać imię, nazwisko i adres wnoszącego. Skargi niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu wnoszącego pozostawiane są bez rozpoznania
- ePUAP: /g2sl or6i3h/SkrytkaESP
- ustnie do protokołu
- Uniwersytetu Medycznego w Łodzi
- Ministerstwa Zdrowia
- Biura Rzecznika Praw Pacjenta
Rzecznik Praw Pacjenta Pan Bartłomiej Łukasz Chmielowiec
- Osobiście: ul. Płocka 11/13, 01-231 Warszawa pn.: 9:00-18:00, wt.-pt.: 9:00-15:00
- Listownie: ul. Płocka 11/13, 01-231 Warszawa
- Infolinia 800 190 590
- Fax: 22 506-50-64
- Mail: kancelaria@rpp.gov.pl
- ePUAP: /RzPP/skrytk
- Szpitala:
Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta–Pielęgniarka Naczelna – mgr Beata Smarzyk
powołany Zarządzeniem Wewnętrznym nr 20/2021 z dnia 06.07.2021r. Pełnomocnik przyjmuje interesantów: w poniedziałki w godz. 8:00 – 9:00, budynek administracji, II piętro, pokój nr 200, tel. 42 677-68-84
Kierownik Działu Organizacji i Nadzoru – mgr Agnieszka Kamińska
Członek Zespołu Etycznego powołany Aneksem nr 4 do Zarządzenia Wewnętrznego nr 21/2009 z 16.07.2009r.
Kierownik przyjmuje interesantów: w środy w godz. 8:00 – 9:00,w piątki godz.14:00-15:00, budynek administracji , I piętro, pok. 105, tel. 42 677-66-08
- Bezpłatnej infolinii Telefoniczna Informacja Pacjenta – 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu 800 190 590
Zasady rozpatrywania skarg i wniosków:
- Kopia skargi (wniosku) złożonej i zarejestrowanej w określonej instytucji wraz z pismem przewodnim trafia do Dyrekcji Szpitala, celem zapoznania się z jej treścią i wyjaśnienia zawartych w niej zarzutów. Korespondencja przychodząca do Szpitala zostaje w sposób określony w Instrukcji Kancelaryjnej zarejestrowana w dzienniku korespondencyjnym i przekazana do wglądu i dekretacji do Dyrekcji
- Po dekretacji Dyrekcji Szpitala, korespondencja dotycząca skargi (wniosku) zostaje przekazana zgodnie z dekretacją do właściwej komórki organizacyjnej, celem udzielenia wyjaśnień, zebrania informacji i sporządzenia odpowiedzi na skargę.
- Stanowisko Szpitala wyrażone na piśmie zostaje przesłane do właściwej instytucji, za pośrednictwem której wniesiono skargę (wniosek) oraz do autora
- Rada Społeczna Szpitala dokonuje okresowej analizy skarg i wniosków wnoszonych przez osoby korzystające ze świadczeń medycznych Szpitala z wyłączeniem spraw podlegających nadzorowi
- Organ założycielski corocznie jest informowany o ilości skarg i wniosków złożonych do Szpitala i sposobie ich rozpatrzenia
Aktualizacja dnia 09.11.2022 r.